måndag 29 juli 2013

Jag har blivit min gamla målbild (och självbild)!



Det skiljer två år mellan dessa bilder. Den vänstra bilden är tagen under vår Stockholmssemester 2011. Jag minns att jag blev så himla ledsen när jag såg den bilden för min självbild var en helt annan. Då hade jag ett midjemått på 91 cm och vägde 66 kilo. Jag gjorde en kraftansträngning den hösten och kom nästan ner till dom siffror jag har idag (midjemått 83 cm, vikt 60 kilo) men under vintern återgick jag till mina gamla vanor och bums så var jag tillbaka till samma kroppsform som tidigare.
 
Ser ni tjejen bakom mig på den vänstra bilden? Så såg min självbild ut 2011 och det var jobbigt att inse att jag inte alls var i den form som jag trodde att jag var. Dom där extrakilona smyger sig ju liksom på. Så jag sparade fotot och tjejen som står bakom mig på bilden blev istället min målbild. 
 
Och nu när jag ser bilden som min man tog förra veckan så blir jag så otroligt stolt över mig själv. Jag har blivit min målbild! (Förutom dom där grymma överarmarna hon har. Där har jag lite att jobba på.)
 
Det var verkligen ingen spikrak väg att komma hit men till slut har jag faktiskt lyckats. Mycket tack vare den kosthållning jag har lyckats hålla dom senaste månaderna och som nu känns helt naturlig. Maten är min nyckel!

För övrigt så kom det ett paket från H&M idag och jag gled med lätthet i ett par stretchjeans i stl 36. Det var en skön känsla! :)
 
Heja mig! :)  

6 kommentarer:

  1. Du är en sann förebild och jag önskar att jag hade lite av din kämparanda. Eller rättare sagt - mycket av din kämparanda, beslutsamhet och uthållighet! Helt klart skulle jag anlita dig som min coach, personal trainer och goda vän :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat! Vad längesedan jag tittade in hos dig, vilken bra sida du tipsade om i förra inlägget. Skönt att träna hemma och ute ibland. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej på dig!
      Ja visst är hon bra Fyscoachen! :)

      Radera