onsdag 3 juli 2013

Maten är nyckeln

Om ni bara visste hur otroligt frustrerad jag är över att inte kunna träna som jag vill! Men hela kroppen signalerar att jag ska ta det lugnt, och om jag vill bli av med bihåleinflammationen någorlunda snabbt så måste jag lyssna.
 
Men idag valde jag i alla fall att ta cykeln till jobbet istället för bilen. 6,5 km i ett väldigt makligt tempo. Kändes skönt att få röra på sig lite. Ikväll ska jag ta en promenad. Kan hända att jag testar några lågintensiva stabiliseringsövningar och lite rörlighet (stretch) också.
 
Och så åtta timmars sömn! :)
 
Kollade precis igenom bloggen och konstaterar att det är sex veckor (ca 1,5 månad) sedan jag bestämde mig för att förändra min kost. Gjorde faktiskt en liten formcheck på morgonen och konstaterade att jag fortfarande är på rätt spår. Trots en veckas semester och snart tre veckors förkylning.
För mig är det ett tydligt tecken på att det är maten som är nyckeln. Träningen är givetvis otroligt viktig av såååå många anledningar, men maten är den stora förändringen för mig.
Renare mat, färre snabba kolhydrater och inget kvällsfrossande i chips, dricka och mackor.
 
Det känns som att förändringen sker i ett lagom tempo och jag gör egentligen inga "uppoffringar". Det känns som ett hållbart sätt att leva och äta på. Vilket är otroligt viktigt! Inga dieter och quick fix!
 
Återkommer ikväll med siffror och bilder. :)


Bild från min Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar