onsdag 31 juli 2013

Vad är det för fel på vatten?

Är det någon fler än jag som har känt sig förföljd av dom här burkarna denna sommar? Instagram svämmar snart över av Lchf-anhängare och träningsprofiler som hävdar att den här burken (eller ja, innehållet) ska vara svaret på allt. I think not!
 
För mig känns det bara som en ersättning för cola och annan läsk. Sötad med sötningsmedel och med smaker som härmar vanlig sockrad dricka. Som alltså bara är en ersättare och inte en förändring i beteendet.
 
Den uppiggande effekten som tillverkaren skryter med är inget annat än vanligt koffein. Personligen behöver jag absolut inget mer av den varan eftersom jag dricker typ 5 koppar kaffe varje dag (lite väl mycket, jag vet). Fler timmars sömn är också uppiggande har jag hört.
 
Så jag håller mig till vatten! 
 
 

1 kommentar:

  1. Håller med dig. :) Jag tycker att den är en överreklamerad dricka.

    SvaraRadera