söndag 21 juli 2013

Storforsen (och chipsfrossa)

 
När man har varit nere i en dammig källare en dag eller två så behöver man komma ut och lufta sig. Så vi drog till Storforsen. Ett jättestort vattenfall, en massa grillplatser, stenar och bäckar och vattensamlingar att upptäcka. Ömsom regn ömsom sol, men totalt sett en väldigt bra dag. Tills barnen började bråka om en pinne. Tydligen fanns det bara en på hela stället som var tillräckligt bra....
 
Hur som helst. Nu har barnen åkt till kompisar och mannen drog till skogs med röjsågen. Själv så har jag bestämt mig för att ta mig an den där förhatliga slalombacken igen. 
 
För övrigt så unnade jag mig en chips- och colafrossa igår kväll. Den första på 2,5 månad. Och vet ni. Det var inte alls lika härligt och gott som jag trodde att det skulle vara. Så det känns faktiskt helt okej om det dröjer 2,5 månad till nästa gång.
 
Nu - mot slalombacken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar