onsdag 22 maj 2013

Barfotaskor



 
Igår hämtade jag glad i hågen mina Five Fingers på posten. Men glädjen blev extremt kort. Det var nämligen lögn att få in min lilltå där den skulle vara. Det gjorde ont och jag svor och det tog bara tvärstopp. Bestämde mig raskt för att jag omöjligt kan utsätta mig för den processen varje gång jag ska ut och springa, så jag packade tillbaka skorna i paketet. 
 
Så idag gick jag in på stans utomordentligt fina äventyrsbutik och köpte ett par barfotaskor utan tår. Dom är galet mjuka och sköna. Typ som en toffel. Och man ska ta det väldigt lugnt när man vänjer fot och ben vid den förändrade belastningen.
Så ikväll har jag tagit en promenad på en stig i skogen. Och så kunde jag förstås inte låta bli att jogga några meter. Kändes bra och lätt och musklerna i vader, baksida lår och rumpa undrar vad tusan jag håller på med. Så nu ska jag stretcha! :)
 
För övrigt en helt ljuvlig kväll vid sjön - som ni kan se.
 

2 kommentarer: