måndag 27 maj 2013

Periodisk fasta - vecka 3


Dagens pepp från Olgas facebooksida 


Hej måndag!
 
Vilken underbar helg vi har haft! Så härligt det är att åka bort med sin kärlek och bara få ägna sig åt varandra. Och lika härligt är det att komma hem till barnen och sitt eget hus.
 
Det har gått riktigt bra med maten i helgen. Vi har ätit nyttiga mellanmål och hållit oss ifrån både godis och sötfika. Fast några öl och några glas vin har förstås slunkit ner.
Jag går in på min tredje vecka av periodisk fasta. Som sagt så fastar jag måndag-fredag och äter frukost på helgerna tillsammans med familjen.

Det här är resultatet av dom senaste två veckornas periodiska fasta och en kost med långsamma kolhydrater.

Startvikt 63,8 kg
Dagens vikt 63 kg

Startmått runt magen 89 cm
Dagens mått runt magen 86 cm

Under dessa två veckor har jag haft paniksug/hunger max två gånger. Jag äter ordentligt med mat, känner mig energisk och stark och känner nästan inget sötsug.
Däremot har jag märkt av vanans makt. Det är så otroligt lätt att greppa den där kakan eller godiset av bara farten. Och det är då man måste vara bestämd med sig själv! Som i lördags eftermiddag när jag var på väg att greppa ett wienerbröd men istället skar upp honungsmelon att smaska på. Det är ett STORT steg i rätt riktning för mig!

Ha en bra dag! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar