onsdag 12 juni 2013

Periodisk fasta - efter 30 dagar



Dom senaste dagarna har jag tvivlat och tappat lite motivation. Sockersuget har gjort sig påmint och i vissa stunder har jag tänkt ge upp. Men inte längre!!
 
Alltså den här bilden ska jag ta mig tusan lägga in som skärmsläckare så att jag aldrig, aldrig tappar motivationen igen. Den här förändringen har jag alltså på egen hand åstadkommit på 30 dagar. Det är så att jag skulle kunna börja gråta av lycka!
 
Äntligen börjar dom där musklerna, som jag har jobbat mig till under flera års träning, att komma fram. Och det är ju så klart de där musklerna som har hjälpt mig på traven. Det är dom som förbränner energi även dom dagar när jag inte tränar. Och när jag slutar trycka i mig skräp så jobbar dom bort överskottet. Tack för det kära muskler. Nu ska jag bara se till att dom blir en aning större...vilket tar sin tid. :)
 
Nycklarna under dessa 30 dagar har varit periodisk fasta och lågkolhydratkost. Jag har helt plockat bort pasta. Har ätit bröd och potatis vid ett fåtal tillfällen. Jag har ätit godis på lördagarna, men i begränsad mängd och inte efter klockan åtta på kvällen. Jag har inte frossat i chips och jag har inte druckit cola. Jag dricker vatten till maten istället för mjölk.
Jag har aldrig räknat kalorier eller vägt min mat! Jag svälter mig inte och jag går inte omkring och är hungrig! Jag har taggat upp min träning lite och ligger på ca 4 träningspass per vecka.
 
Min periodiska fasta är, som sagt, uppdelad så att jag äter mellan 12-20. Resterande timmar fastar jag. Förutom på helgerna när jag vill äta frukost med familjen. Fastan har helt säkert hjälpt min fettförbränning på traven, och tack vare den har jag också börjat lära mig skillnaden på hunger och sug.
 
Så här ser resultatet ut i siffror.
 
Startvikt: 63,8 kg
Magmått (under naveln): 89 cm
Midjemått (ovanför naveln): 83 cm
 
Dagsvikt: 61,4 kg
Magmått (under naveln): 84 cm
Midjemått (ovanför naveln): 77 cm 
 
Och det är också ett bevis på min ständiga käpphäst. Att det inte alltid är vikten man ska haka upp sig på. Det skulle inte göra mig ett dugg om jag gick upp dom där två kilona igen - om dom bestod av muskler. Men midjemåttet får gärna fortsätta att minska lite till. :)

Så jäkla stolt över mig själv!

10 kommentarer:

  1. Men hej så duktig du är! Blir så inspirerad av dig Linda :) Jag är inte riktigt där ännu, men när jag ammat klart då jäklar ;) Så länge kör jag mina mammamageövningar.

    SvaraRadera
  2. Bra kämpat!! Det syns verkligen skillnad! Hejja Hejja!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst gör det! :)

      Tack kompis! :)

      Radera
  3. Men shit vilken skillnad, bra jobbat!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett jättebra jobb! :)

    SvaraRadera