söndag 9 juni 2013

Periodisk fasta - vecka 5

Skolan är stängd idag så vi fick en extra ledig dag. Känns inte särskilt besvärligt alls faktiskt.
 
Något som däremot känns besvärligt är att jag känner av mitt socker-/skåpätarsug. Helgen har bevisligen bjudit på för många snabba kolhydrater, trots att jag ändå har försökt begränsa mig. Igår kväll hade jag med lätthet kunnat vräka i mig en chipspåse och flaska med cola. Tur för mig att vi inte hade något sånt hemma!
 
Så fr.o.m. igår kväll kl 20 är det fasta som gäller igen. Och förhoppningsvis har jag suget under kontroll innan dagen är slut. Kaffe och vatten fram till kl 12 alltså, och sedan mat precis som vanligt fram till kl 20 ikväll.
 
På torsdag är jag en månad in i mina nya matvanor och då ska jag göra en ordentlig formcheck.
 
Önskar er som tittar in en bra måndag! :)
 
PS. Nordljus och Tintinstyle har startat sina sommarreor. Så nu ska jag in och se om jag kan göra några fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar