torsdag 6 juni 2013

Självmassage

Idag behövs definitivt inget gym för att aktivera musklerna. Jag fick nämligen den briljanta idéen att jag skulle ta bort ett antal tegelstenar och gråstenar ur en av mina dåligt skötta rabatter. Så det gjorde jag. 

Efter lunch fick jag lite känningar i ryggslutet trots att jag gjorde mitt yttersta för att hjälpa till med benen i alla lyft. Så då avbröt jag kärrandet för idag. 

Och nu har jag utfört lite självmassage av ryggslut och rumpa med hjälp av min nya foam roll. Var förmodligen väldigt välbehövligt för det gjorde ont som tusan på vissa ställen. För att få veta hur jag ska använda min foam roll har jag laddat ner en app (förstås :)). Den finns här.

Första testomgången med foam roll idag alltså. Känns som att den verkligen tar. Precis vad jag behöver för att komma åt mina knutar och triggerpunkter. Jag har köpt min på sportamore.se. Kan tyvärr inte länka till den eftersom den verkar vara slut i lager för tillfället.

För övrigt en soft nationaldag. Helt vanlig mjölk-och-flingor-frukost (kan ju inte tacka nej till det när 6-åringen har varit snäll och fixat frulle), våffellunch hos grannarna, trädgårdsfix, städning av härbre, en tupplur i solstolen och rester till middag. Om en stund blir det favorit i repris i form av fruktsallad. Kanske med en skopa glass till. På nåt sätt ska man väl fira att det är nationaldag. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar