fredag 14 augusti 2015

Härbret som blev ett uterum


Semestern är slut och augusti månad är här.
Jag hoppas och tror att vi kommer att spendera många sköna kvällar här i vårt nya uterum!

Tanken på att återanvända vårt hus gamla originalfönster och sätta in dom i härbret 
har funnits i några år och denna sommar kom vi äntligen till skott.

Och det blev ännu bättre än vad vi hade föreställt oss!
Det som tidigare var en mörk grotta som nästan bara användas som förråd är nu ett fullfjädrat uterum!

Mannen och svärfar byggde ett stort och fint plankbord där vi rymmer många gäster, 
jag beställde en ljusslinga från Lagerhaus och köpte girlanger i en lokal liten inredningsbutik, 
och i övrigt har vi inrett med saker som vi redan hade.

Min mormorsmors kökssoffa, stolar som vi har fått eller köpt på loppis, 
gjutjärnsljusstakar som inhandlades någon gång på 90-talet, ett sidobord från mina föräldrar
och en gammal tvättkorg som jag har sprayat vit.

Nästa sommar gör vi dubbeldörrar så att vi kan öppna upp ordentligt!




1 kommentar: