söndag 30 juni 2013

Det handlar inte om att svälta sig!!


Från min Pinterest 

Godmorgon måndag!
 
Tillbaka på hemmaplan och tillbaka på jobbet. Bevisligen var inte en hektisk semestervecka och två motionspass den bästa medicinen för att läka ut en förkylning så idag är jag inte direkt den piggaste versionen av mig.
Så nu ska jag vila mig i form!
 
Kör periodisk fasta denna vecka när jag ändå är på jobbet, så nu pimplar jag kaffe och vatten.
 
Vill förtydliga en sak när det gäller den här formen av periodisk fasta. Det handlar alltså INTE om att svälta sig och "sluta äta". Det handlar om att vara utan mat så många timmar att kroppen lär sig att fettförbränna. Så länge vi fyller på med mat så behöver inte kroppen fettförbränna för att få den energi den behöver.
 
Men det man inte får glömma bort är att under dom timmar man äter så ska man få i sig all mat som man behöver för att må bra, bli mätt och belåten, återhämta sig efter träning och så vidare. Så om ni testar denna form av fasta - glöm inte bort att ÄTA!!
 
Och då menar jag så klart inte att man ska passa på att frossa i glass och kakor utan bra och nyttig mat som kroppen behöver och mår bra av.
 
Ha en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar