måndag 28 december 2015

Inför det nya året

Bild från min Pinterest

Det är en sån uttjatad kliché det där med nytt år, ny start och "nytt liv",
men samtidigt är det ju ett perfekt tillfälle att göra en förändring och börja lite från början.
 
Den här hösten har inte blivit det jag ville att den skulle bli, rent tränings- och matmässigt.
Det finns såklart flera anledningar till det, så som förkylningar, trötthet, brist på motivation och en känsla av "skit samma".
 
Men nu vill jag ta mig ur den känslan.
Jag vill få tillbaka min motivation och mitt driv och min lust till rörelse och att äta bra.
Jag vill även få bort lite av muffinmagen som jag har dragit på mig det senaste året.
 
Så därför har jag anmält mig till två utmaningar på Facebook.
Lite larvigt kanske, men jag gillar mål och att någon "ser mig" så att det blir svårare att fuska.
 
Den första utmaningen är "sockerfritt januari 2016".
Känns just nu som en helt omöjlig bedrift efter allt snaskande som hösten och julen har inneburit,
men det ska gå.
 
Den andra utmaningen är "100 träningspass före midsommar"
(gäller fr.o.m. nu och jag loggade mitt första pass igår).
Ingen omöjlighet det heller om man tänker efter.
 
Bara för jämförelse så kommer jag att fota mig själv och kolla vikt och midjemått innan jag sätter igång. Inget är ju så motiverande som när man ser ett resultat.
 
Någon mer som har utmaningar och/eller löften inför 2016? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar