tisdag 16 september 2014

Det är inte hur man har det utan hur man tar det!

 
 
Jag tror att positivt tänkande är ett medvetet val. Man får helt enkelt bestämma sig för att se saker från den ljusa sidan.
 
Det är inte hur man har det utan hur man tar det!
 
Här kommer två exempel:
 
För två veckor sedan skar min bil ihop. I värsta fredagstrafiken med två trötta och hungriga barn i bilen. Det skulle kosta 25 000 kr att laga (typ det som bilen var värd) så jag sålde den i befintligt skick för en billig peng och är nu på jakt efter en ny bil.
Och nu väljer jag att tänka att det ska bli kul med ny bil efter 9 år i den svarta Golfen, och att jag har lärt mig vikten av kamremsbyte.
 
Igår kväll upptäckte vi att vi har en vattenskada i vårt ena badrum.
Och nu väljer jag att tänka att det var tur att det inte hände för ett år sedan för då hade vi bara ett enda badrum i huset, att det blir bra med renovering eftersom badrummet nu har 10 år på nacken och faktiskt börjar vara lite slitet och att jag nu får byta ut den babyblå väggfärgen som jag aldrig riktigt gillade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar