onsdag 8 oktober 2014

Återhämtning

 
 
Ibland kommer livet liksom ikapp en och då är det dags att pausa, vila och återhämta sig.
 
I mitten av förra veckan fick jag en hejdundrande huvudvärk (jag brukar annars vara förskonad från huvudvärk) och blev så otroligt trött.
Nu har jag en förkylning som bor i kroppen som inte riktigt vill bryta ut, men som likväl finns där.
 
Så den senaste veckan har jag försökt ta det lugnt. Ingen högintensiv träning eller tunga vikter. Bara strosarpromenader med hunden i friska luften.
Försöker att skala ner och inte stressa i onödan. Försöker att gå och lägga mig i god tid på kvällarna.
 
Det är viktigt det där med återhämtning och min upplevelse är att vi generellt är dåliga på att ta oss tid för det.
Sitta i badet, läsa en bok, ta en långsam promenad, sova...
 
Så just nu tränar jag på det. Att välja vad jag lägger min energi på och att förstå att var sak har sin tid.
Ibland lättare sagt än gjort.
 
Förra hösten när jag hade skjutsat dottern till dansträningen så stack jag alltid ut på en löprunda, nu passar jag istället på att åka och sätta mig i en soffa på biblioteket och läsa en bok.
Det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar