söndag 12 oktober 2014

Var sak på sin plats


Bord, pinnstolar, vitrinskåp, klocka, soffkudde och taklampa från Ikea.
Kökssoffan är arvegods och dom vita stolarna är köpta på loppis.
Betongljusstakarna i fönstret kommer från Clas Ohlson.

En riktig fixa hemma söndag. Rensat, städat och flyttat var sak till sin plats. Älskar den känslan, när saker befinner sig där dom ska vara och det inte ligger en massa småsaker överallt. 

Under veckorna är det definitivt inte så hemma hos oss. Post, pyssel, läxmaterial, hårsnoddar, leksaker och andra smågrejer sprids över hela huset. Vilket är okej, för jag vill inte bo i en Mio katalog. Jag vill att huset ska vara levande och trivsamt. Men på helgerna rensar jag oftast undan för att få börja en ny vecka på noll. På det sättet tar inte röran över helt och hållet. :)

Förutom det har jag varit iväg och fått en helkroppsmassage. Det var inte fy skam och något jag unnar mig alldeles för sällan!

Ingen träning idag heller. Har för mycket fix här hemma som jag vill hinna med. Men imorgon ska jag ta mig iväg till det nygamla renoverade gymmet! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar