onsdag 8 oktober 2014

Badrum (igen)


Som sagt så är vårat "gamla" badrum vattenskadat. Rivningen är påbörjad och hantverkare är kontaktade.
Vilken tur att vi inredde ett badrum på övervåningen förra vintern så att vi inte behöver hyra en bajamaja för att kunna göra våra behov! Det badrummet kan ni förresten kolla på här.

Så nu är det alltså dags att bygga badrum igen.

Besvärligt och dyrt - MEN! Jag blir äntligen av med den babyblå väven som jag blev less på väldigt fort efter att vi hade byggt huset och vi får åtgärda den dåligt fungerande golvvärmen och kallraset från fönstren.
Ut med det gamla och in med det nya!

Och min vana trogen så samlar jag inspiration på Pinterest.


Det var kärlek vid första ögonkastet när jag fick syn på den här nya mattan från Tarkett.
Ett givet val! 
På väggarna kommer vi att ha en vit badrumstapet.


Ny duschhörna blir det också. Just den här kommer från Svedbergs. Sugen på en rökfärgad med grå ton, nu är bara frågan om den ska vara rak eller rundad...



Till det andra badrummet valde vi blandare från FM Mattssons serie Garda. Gillar den stilrena designen, så vi fortsätter med den serien. 


Och återigen - golvet.
Kärlek! :)

Fortsättning följer!

1 kommentar:

  1. Vi renoverar också badrum just nu. Jag har valt raka duschväggar, får för mig att de känns mer rymliga än de rundade... Men fy vad det är många val man ska göra, svårt för en sån som mig med beslutsångest upp till öronen! Lycka till!

    SvaraRadera