tisdag 2 juli 2013

Bihåleinflammation

Inte blev det mycket sovet i natt inte. Ett obehagligt tryck i huvudet av avstannat snor (ursäkta språket) första halvan av natten. Försökte behandla med ångbad men lyckades inget vidare. Stoppade i mig en extra rinexintablett, mera nässpray och värktabletter. Somnade till slut.
 
Vaknade vid 5-tiden av att lillan kom smygande och klagade på ont i pannan. Det visade sig att hon hade 39 graders feber. Hon fick alvedon och bytte sovplats med sin pappa.
 
Jag kände mig lite bättre på morgonkvisten och klev upp för att göra mig i ordning för att åka till jobbet. I duschen blev jag yr och började må illa. Klev ut ur duschen och la mig raklång på badrumsgolvet. Konstaterade att det inte var läge för att åka till jobbet och skickade ett sms till kollegan.
 
Nu har jag pratat med vårdcentralen som har lovat mig en kortisonkur. Lillan har en ny febertopp.
Ute blåser och regnar det.
 
Vi får ta nya friska tag imorgon.
 
 

Bild från Pinterest
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar