måndag 8 juli 2013

Men varför blir det så här?

Ja jag vet att jag tjatar men jag blir helt freaking galen på min förkylning. Den som kanske är en bihåleinflammation.
 
Jag är trött, inte på världens bästa humör, har ingen smak och ganska dålig hörsel. Men imorgon har jag tack och lov en läkartid och hoppas på dunderpiller. Men säkert är det bara ett virus som ska vilas bort. Fyra veckors vila (förutom ett par träningspass som jag envisades med att genomföra under semesterresan) påverkar mitt psyke ganska ordentligt.
 
Jag är van att röra på mig. Springa snabbt, lyfta tungt, få mjölksyra och hög puls. Och nu tar jag långsamma promenader - på sin höjd.
 
Och vad händer med karaktären och matvalen då? Jo helt plötsligt kändes det okej att äta chips igår kväll. Och när jag handlade mat idag så smög jag ner en godispåse. Det är så det börjar och om man inte drar i handbromsen direkt så är det kört.
 
Varför är det så egentligen? Att det är lättare att göra bra matval dom dagar som man har tränat? Borde det inte vara precis tvärtom?? Att om man inte har kunnat röra på dig en dag så har man lättare för att välja salladen.
 
Någon som känner igen sig?

Förresten så fuskade jag lite med vilan ikväll. Jag tog med mig barnen och snabbtestade mina nya födelsedagsinlines. Dom känns supersnabba och nu längtar jag efter att få åka en lång runda och få upp pulsen rejält. Snart... :)

2 kommentarer:

  1. Du är helt mänsklig alltså. Du har varit så målinriktad, bestämd och följt dina planer. Nu har du varit "ur funktion" och inte kunnat få utlopp för dina må-bra-handlingar på ganska länge. Men vet du, du gör det så himla bra ändå! Det blev bara en liten vurpa och snart är du på banan igen. Ta hand om dig, sköt om dig så är du snart pigg och kry igen. Du har råkat ut för ett elakt segt virus.

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera