tisdag 16 juli 2013

Bygga muskler

 
 
Vid närmare eftertanke så är jag nog lite för söt för att vara ute och springa i hällregn så jag ändrade mig och styrde kosan mot gymmet istället. :)
 
Vägde mig i morse och upptäckte att jag har gått ner ytterligare lite grann, så nu är min viktnedgång 3,8 kilo sedan mitten av maj. Midjemåttet håller sig på 83 cm. Men nu räcker det med tappade kilon så det är dags att börja bygga upp nu. Mera muskler ska det bli. Vilket är en utmaning på min raka pojkkropp.
 
Idag fokuserade jag på överkroppen.
 
Uppvärmning: 1 000 m rodd
Chins och dips i maskin
Latsdrag
Enhandsrodd
Rygglyft på fitnessboll
Olika varianter av situps
Plankan i tabathaintervaller
 
Och så passade jag på att inviga mina nya träningsbrallor. Nike verkar äntligen har greppat att träningsbyxor ska ha en skön bred resår i midjan. Heja Nike! :)

 


2 kommentarer:

  1. Ja helt klart är du för söt, håll dig inomhus vid regn :)

    Du ser ut som hälsan själv!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kompis! Den bästa av komplimanger!! :)

      Radera