söndag 28 juli 2013

Fyscoachens hundring

 
 
Efter fyra vilodagar i stugan vid havet var det dags att röra på kroppen igen. Det kändes trist att gå in i gymmet en härlig kväll som den här så jag bestämde mig för att köra ett utepass här hemma.
 
Värmde upp med att jogga ca 2 km.
Sedan körde jag Fyscoachens hundring - 2 gånger.
 
Mitt i min andra runda kom Kajsa utrusande och började göra mountain climbers och burpees i ett frenetiskt tempo. Hon skåpade ut sin gamla mamma så det stog härliga till - och sedan sprang hon tio varv runt huset. :)
 
Hundringen går ut på att göra 10 repetitioner av 10 olika övningar på så kort tid som möjligt. I denna hundring ingick följande övningar:
 
10 benböj
10 armhävningar
10 helikoptern
10 utfallshopp
10 knees to elbow
10 jumping jacks
10 amerikansk sit-up
10 mountain climbers
10 fällknivar
10 burpees
 
Övningsbeskrivningar finns länkade hos Fyscoachen.
 
Kör hårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar