torsdag 4 juli 2013

Periodisk fasta (och lite annat) - efter 42 dagar



Och här kommer dom utlovade bilderna (ber om ursäkt för behå-chocken!).
 
Jag har hört så många gånger att man får så mycket pepp av dom där före- och efterbilderna men aldrig riktigt trott på det. Vågen och måttbandet säger ju allt. Eller? Grejjen är ju att man ser sig själv så många gånger varje dag och det är inte så lätt att se skillnaden. Och ser man inte skillnaden så är det lätt att tro att det inte händer något. Man kanske känner det i byxlinningen, men man vill ju SE det. Seeing is believing! Jag är så otroligt glad för dessa bilder! Bättre pepp kan man ju inte få!

Och i ett lugnt och sansat tempo kryper siffrorna neråt.

Startvikt: 63,8 kg
Magmått (under naveln): 89 cm
Midjemått (ovanför naveln): 83 cm

 
Dagsvikt: 60,9 kg
Magmått (under naveln): 83 cm
Midjemått (ovanför naveln): 76 cm

I snart två månader har jag hållit mig till planen. Förmodligen något slags personligt rekord. :) Och bevisligen fungerar det ju.
Återigen. Det är inte bara den periodiska fastan som har gjort skillnad. Det är liksom ett nytt tänk och en ny inställning till mat och till sötsaker. Och vi hjälps åt med det. Min man och jag. Hjälper varandra att välja rätt. Det är så otroligt mycket värt!

Vill bara tillägga att jag är osäker på om jag har hunnit komma ner speciellt mycket i fettprocent. Tror att mycket av viktnedgången så här i början är vätska. Nu när jag inte äter lika mycket salt och gluten är jag inte "uppsvälld" som tidigare. Hoppas att intresseklubben antecknar. :)

1 kommentar:

  1. Härligt!! Ja kul att se skillnad, och av något som kommit av sunda goda vanor:) Har själv kört lchf i ett år nu, och min kropp mår så himla bra:)
    Kanske dags att hitta före-efter-bild...:)

    Kram Milla

    SvaraRadera