söndag 6 oktober 2013

Hur mår ni efter en dags frossande?

Igår, lördag, hade jag en riktig frossar/socker-dag. Alltså egentligen en sån dag som jag har haft varje lördag under ganska många år, men som jag inte har haft på ganska länge nu.
 
Och vad menar jag då med en frossar/socker-dag? För mig såg gårdagen ut så här:
 
Frukost: flingor och mjölk (svårt att tacka nej till när lillan har dukat fram frukosten och "bjuder")
Lunch: stekt korv och potatis (helt okej)
Mellis: två kanelbullar och en chokladboll
Middag: grillat kött med pommes (kött okej, pommes inte så okej), chokladboll till efterrätt
Kvällsmys: godis (mycket), chips och cola (kom på mig själv med att fortsätta äta fast jag egentligen var mätt - inte okej)
 
Och hur mådde jag efter denna sockerchock?
 
Magen var som en ballong, gjorde ont och pajade sedan fullständigt.
Kändes verkligen inte okej!
 
Så idag är jag supermotiverad att äta bra! Har startat dagen med äggröra och äppelklyftor kryddade med kanel.  

2 kommentarer:

  1. Hua! Inte så bra när man mår dåligt av allt socker. Bra att skriva ner då ser man tydligt vad man ätit. Vi har startat med GI vilket ju är en bra kost med lite socker. Min mage mår väldigt bra som annars är ballongmage NO: 1 Ha en fortsatt bra dag Kraam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ballongmage är det rätta ordet. Tur att ordningen är återställd nu! :)

      Radera