onsdag 16 oktober 2013

Så hur går det med oljorna?


Jag hade ju lovat er en utvärdering av den naturliga hudvården som jag började med för ett par veckor sedan. Så här kommer den.
 
Jag har fet och oren hy. Har haft det i hela mitt vuxna liv. Bättre i perioder, total katastrof i perioder. Värst är det i den berömda T-zonen. Alltså panna, näsa och haka.
 
Den senaste veckan har jag inte varit lika "flottig" i pannan och jag har inte speciellt mycket finnar heller. Det känns som att hyn är mer "balanserad". Vet inte om man kan dra några slutsatser efter bara två veckor men jag tror faktiskt att oljorna har hjälpt till.
 
Jag sminkar mig inte speciellt mycket till vardags men kan i alla fall konstatera att ricinoljan med lätthet får bort mascaran (vattenlöslig) och pudret. Mandeloljan tillför smörjningen som jag behöver.
Använder endast oljorna på kvällen, tvättar bara med vatten på morgonen.
 
Kokosoljan fungerar superbra på kroppen. Lätt att smörja med och går snabbt in i huden. Kokoslukten stannar bara kvar en liten stund och sedan är den borta. Vilket jag tycker känns bra. Dessutom har kokosoljan en helt naturlig solskyddsfaktor 15 så den är ju perfekt för svensk sommar!
 
Slutsats:
Om ni funderar på att testa denna hudvård så tveka inte! Den är billig och snäll mot huden. Ni har ingenting att förlora. Just do it! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar