onsdag 13 november 2013

Bananplättar



Som sagt, jag måste börja äta frukost på vardagarna nu när jag har ökat träningsmängden. Och då vill jag hitta ett sätt att inte hamna i fil-och-flingor-träsket. Dagens frukost blev inte av det enklare slaget men jag var så himla sugen på att testa. Så det fick bli enklaste sortens bananplättar och osötade björnbär.
 
Mixa en banan med två ägg - stek plättar. Hur enkelt som helst, men kanske ändå lite för ambitiöst för en vardagsfrukost.
 
Kanske läge att samla på sig ett antal smoothie-recept... :)

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är så "jobbigt" när man ökat träningsmängden och är hungrig oftare. Man måste tänka till lite för att inte kasta i sig något onyttigt mellan målen. Jag brukar äta Hälsofil med müsli på morgonen och sen försöka klämma in ett mellanmål innan lunch eller äta tidigare lunch och ta ett rejälare mellanmål på eftermiddagen. Plättar skulle jag dock inte orka ställa mig och steka vare sig till frukost eller mellanmål! :) Du gör ett bra jobb!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja lite "jobbigt" är det faktiskt. Fler måltider som ska planeras... :)

      Radera
  2. Åhh vad bra! Ytterligare en frukost att variera med. Ser gott ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt gott. Tyckte både jag och mannen. :)

      Radera