fredag 22 november 2013

Övervinn dig själv


Bild från min Pinterest 

06.00 klev jag upp ur sängen
06.45 stog jag i träningssalen med skivstången redo
08.00 var jag på jobbet

Det är äckligt, grisigt, jobbigt att kliva upp ur sängen en del fredagmornar, men så värt det. Att få börja dagen bland lite trötta men glada människor med mycket kämparanda.
För det är det handlar om. Kämparandan. Att alla vi som är där har bestämt oss. Vi övervinner latmasken och bara KÖR.
 
Så är det för alla. Man måste övervinna latmasken - och sig själv. Bestämma sig för att man kan och så bara göra det.
 
Ibland för jag höra saker i stil med att "det är lätt för dig för du är ju en sån där träningsmänniska". Ja, det är jag faktiskt, men jag blev inte det av en slump. Det ligger jobb och vilja bakom allt, men efter ett tag går det faktiskt lite av sig självt. För att man upptäcker vad belöningen är, nämligen rörelseglädjen, styrkan, välmåendet och orken!
 
Alla kan! Du också!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar