torsdag 1 augusti 2013

All motivation jag behöver


Hittade några foton som jag tog på mig själv i vintras när mathållningen hade spårat ur totalt. Jag åt en massa socker och snabba kolhydrater och var trött. Minns känslan när jag tittade på bilderna. Ångest! :(

Bästa sättet att se förändringen är ju att ta nya bilder i samma kläder, så igår drog jag helt sonika på mig mina löpartights och tog nya bilder.

Som en klok person sa "motivationen kommer när man ser resultaten". Jag tror inte att motivationen och viljan bara ramlar över en när man sitter i soffan. Man måste liksom komma till en brytpunkt. För mig var det bilderna från i vintras som blev min brytpunkt. Jag ville inte se ut så och jag ville inte må som jag mådde. Jag kände att vägen jag hade slagit in på var destruktiv och bara gjorde att jag mådde dåligt. Det är då man måste bestämma sig och ta tag i sig själv. Och hålla i.

Jag ville se resultat av mina träningstimmar och slippa sötsuget. Jag ville kontrollera maten. Maten ska inte kontrollera mig. Och nu är jag en god bit på väg. Jag kontrollerar min mat, inte tvärtom. Och det bästa är att på sluttampen har det inte ens varit speciellt besvärligt. Kroppen (och hjärnan) skriker inte längre efter socker och jag mår så mycket bättre.

Vill återigen peppa er att ta före- och efterbilder. Det är den bästa motivationen ni kan få! Skillnaden i kroppsform på mina bilder är stor, men skillnaden i vikt är "bara" 5 kilo. Så ta bilder!

När jag ser dessa bilder finns det inte en chans att jag kommer att släppa efter igen! :)

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken förändring, så himla bra gjort! Jag tycker du är skitsnygg.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag blir så himla glad! :)

      Radera