tisdag 6 augusti 2013

Quit eating shitty food diet


Bild från min Pinterest 

Sedan mitten av maj har jag ätit vad man kanske kan kalla en mix mellan Lchf och Paleo, men egentligen kan man inte sätta en etikett på vad jag äter. Jag har ju egentligen bara plockat bort en massa skit och ersatt det med bra mat som kroppen bevisligen mår bra av.
Jag tror inte på att vräka i mig fett, lika lite som jag tror på att vräka i mig socker. Jag tror på att äta REN mat.

Nu och då så äter jag en del som kroppen kanske inte vill ha eller behöver men som jag är sugen på. Som några godisbitar, en nybakad bulle eller en smarrig efterrätt.
Och jag vägrar ha dåligt samvete när jag har ätit det!
 
Jag har plockat bort pasta helt och hållet, bytt ut läsk mot vatten, bytt ut morgonflingorna mot ägg, bytt ut strandglassen och ballerinakexen mot vindruvor, jordgubbar och körsbär o.s.v.

Det har alltså lett till en minskning med 4 kilo och 7 cm på bara några månader. Just saying... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar