tisdag 27 augusti 2013

Effekter av den renare maten (och periodiska fastan)



För den som inte har hängt med från början kan jag meddela att jag tog upp kampen mot sockermonstret IGEN (har gjort ett antal försök dom senaste åren) i maj i år.
Och för första gången känns det som att jag faktiskt kommer att gå vinnande ur striden.
 
- Viktnedgång med 4 kg (har stått stilla i vikt sedan början av juli)
- Minskat midjemått med 6 cm (har stått stilla sedan början av juli)
 
- Ingen uppsvälld, bubblig mage
- Känner skillnad på hunger och sug
 
- Jämnare i humöret
 
- Väldigt sällan panikhungrig
- Behöver inte äta lika ofta
 
Hade hoppats på att få bättre hy också, men den effekten har tyvärr uteblivit.
Kan kanske bero på att jag inte äter strikt sockerfritt.
Och det tror jag faktiskt inte att jag är beredd att göra heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar