fredag 20 september 2013

Chins


Bild från min Pinterest 

Så har jag testat att göra mitt livs första riktiga chins. Och jag kan meddela att det gick inte. Ställde en stepbräda framför, hoppade upp så att jag fick hakan ovanför stången och sänkte mig sakta ner istället. 
Och fastän jag vet att chins är svårt och kräver en hel del både styrka och teknik så blev jag ändå grymt frustrerad. 

Och för en stund sedan när jag lyfte händerna ovanför huvudet så kändes det i heeela ryggen att den har fått sig en chock. 

Så nu ska jag göra en ordentlig yogabaserad ryggstretch innan jag sätter mig i soffan. 

Skriver upp ett chinsräcke på önskelistan! :)

4 kommentarer:

  1. Många har ju gummiband till hjälp, kanske vore nåt, annars verkar ju de excentriska vara riktigt bra för att träna upp styrkan i chinsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle bara ha haft en kompis med sig så att man hade kunnat hjälpas åt! :)

      Radera
  2. Har som mål att klara chins i september 2014. Idag går det liksom inte alls...

    SvaraRadera