söndag 15 september 2013

Men är inte ni på semester?

Jag blir lika förvånad (och faktiskt lite frustrerad) varje gång någon ifrågasätter min (vår) träning. Igår vid middagen satt vi och pratade om vad var och en hade gjort under sin lediga förmiddag i grannstaden. Jag berättade att vi hade kört backintervaller i slalombacken och genast kom kommentaren "men är inte ni på semester?". Som att träning är ett jobb och ett tvång. Ungefär som Olga skrev på sin facebooksida.
 
Min första känsla var irritation för att vi blev ifrågasatta, men sedan blev jag stolt. Stolt över att vi prioriterar att röra på oss och att träningen är en naturlig del av vår vardag.
Vi gillar att träna tillsammans och passar på så fort tillfälle ges. Och så är det med det! :)
 
Två kvällars vindrickande tar på krafterna för någon som i vanliga fall har en alkoholkonsumtion som nästan är lika med noll. Men om en timme hämtar jag upp min träningskompis och drar till gymmet för att riva av höstens första boxningspass. Blir hur kul som helst! :)

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det lite märkligt. Samma om man inte väljer att fika. Då kan man ju gärna bli ifrågasatt. Men det handlar kanske mer om att andra försöker rättfärdiga sitt eget agerande för att slippa dåligt damvete./Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du är något på spåret där! :)

      Radera
  2. Känner igen det där. Kommentarerna har varit många de gånger jag rivit av ett träningspass under semestern. Att kunna träna utan tidspress el att skaffa barnvakt, det är ju gult värt, och att dessutom kunna träna tillsammans är ju fantastiskt! Bra jobbat!!!

    SvaraRadera