måndag 30 september 2013

Naturlig mat till huden

 
Nu är tiden mogen för att byta ut dom artificiella hudvårdsprodukterna i badrumsskåpet mot billigare och mer naturliga produkter. Ricin- och mandeloljan kostade endast 60 kronor styck och jag tror att det finns en ännu billigare variant på Apoteket.
 
Man ska blanda 2/3 ricinolja och 1/3 mandelolja. Ricinoljan rengör och mandeloljan återfuktar. Tvättas sedan bort med en fuktig handduk. (Sedan ska handduken sköljas ur för att inte börja lukta härsken ricinolja.)
 
Kokosoljan är inköpt på Ica och ska användas som hudlotion.
 
Det finns flera anledningar till att jag har bestämt mig för att testa detta, men förenklat kan man säga att jag helst inte vill mata huden med något som jag inte skulle kunna tänka mig att mata munnen med. :)
 
Återkommer såklart med ett utlåtande om ett par veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar