måndag 2 september 2013

Nya byxor



Samtliga bilder från H&M.
 
Alla mina jeans har blivit för stora sedan i våras. Alla. Kärt besvär kanske man kan tycka, eftersom dom som känner mig vet att jag gillar att shoppa kläder. Men det är inte odelat kul när man plötsligt inte kan ha sina tusenkronors Tigerjeans eller sina femtonhundrakronors Pleasejeans. Båda paren inköpta i vintras.
Men det är inte heller kul att gå omkring i jeans som inte sitter snyggt.
 
Om man på ett snabbt, enkelt och någorlunda billigt sätt ska byta ut en jeansuppsättning så är det i alla fall inte aktuellt att handla Tiger och Please.
 
Jag har istället gått all in på H&M. Och fått fyra par byxor för den "nätta" summan av 946 kronor. Och det ÄR kul att shoppa kläder när man har tappat dom där extrakilona! :)
 
Du hittar byxorna här, här, här och här.

Och nu funderar jag på vad jag ska göra med alla kläder som har blivit för stora. Först tänkte jag att jag kanske skulle spara dom ifall jag går upp i vikt igen. Vilket är helt fel sak att tänka!
Jag har bestämt mig för att tro på mig själv. Tro på att jag har hittat mitt sätt att äta och leva. Så kläderna ska bort. Antingen skänkas eller säljas. Har funderat på en bloppis men vet inte om ni ens är tillräckligt många som tittar in här varje dag. Eller så lägger jag ut godbitarna på Tradera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar